header

Blog ini akan menampilkan kisah-kisah taubat yang diterima dari pembaca-pembaca melalui email, pengalaman penulis, dan lain-lain. Apa yang diceritakan adalah benar, cuma nama dan tempat dirahasiakan. Jika pembaca lain memiliki kisah-kisah taubat yang menarik, bisa dibagi bersama dengan pembaca lain untuk dijadikan panduan hidup.

Friday, July 2, 2010

Batu Nisan Berbentuk Mobil BMW berharga £50.000



Steve Marsh meninggal dunia pada tahun lalu, dalam usia 51 tahun, keluarganya ingin mengingati kematiannya dengan sesuatu yang luar biasa.

Setelah mendapat kebenaran daripada kerajaan mereka membuat batu nisan dalam bentuk BMW M3 seperti yang dimiliki Marsh semasa hayatnya.

Model granit itu diimport dari China, dan menelan perbelanjaan £ 50.000 dimana harganya hampir setara dengan kereta sebenar.
Beratnya hampir satu tan. Sebanyak 20 orang terpaksa menggunakan kren untuk meletakkan model tersebut di atas kubur Steve Marsh.

Rekabentuk kereta itu sungguh rumit termasuk lampu yang disapu perak, dashboard lengkap dengan peranti audionya dan logo BMW kecil pada keempat rodanya. Bahkan memiliki nombor plat-peribadi: "Steve 1 '.

Mr Marsh, dikenali sebagai pecinta BMW, dia meninggal dalam tidurnya April tahun lalu, kerana masalah jantung yang kritikal.

Isterinya Joanne, 51, dan anak-anak Kerry, 31, serta Vincent, 27, dari Forest Gate, East London, membuat rancangan untuk nisan tersebut dengan bantuan seorang tukang batu.

Setelah rancangannya diluluskan oleh pengurus pemakaman Manor Park, mereka menempah kereta granit hitam dari China.

Dan peletakan batu nisan berbentuk kereta BMW itu dilakukan saat upacara ulang tahun pertama kematian Marsh pada 23 Mei, yang dihadiri oleh 50 teman-teman.

Untuk memberikan sedikit kesan humor, mereka meletakkan tiket parking dan diselitkan di bawah wiper.

Seorang putri Marsh, Kerry, berkata: "Dia adalah seorang penggemar kereta sepanjang hidupnya, ia mencintai kereta melebihi anaknya."

"Dia selalu memandu BMW itu, kita memberinya nisan berbentuk kereta kecintaanya".

"Kami ingin model kereta itu kelihatan seperti realiti. Maka kami menempahnya dari China."

"Berat model kereta itu sekitar satu tan dan dibuat dari sepotong granit. Saya fikir Ayah saya benar-benar akan menyukainya."

sumber: http://www.kagakribet.com/fun.php?id=t05509srtexa

1 comment:

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails