header

Blog ini akan menampilkan kisah-kisah taubat yang diterima dari pembaca-pembaca melalui email, pengalaman penulis, dan lain-lain. Apa yang diceritakan adalah benar, cuma nama dan tempat dirahasiakan. Jika pembaca lain memiliki kisah-kisah taubat yang menarik, bisa dibagi bersama dengan pembaca lain untuk dijadikan panduan hidup. coretan-coretan ini dapat dikirim ke email najwainsyirah@gmail.com.

Followers

Tuesday, July 13, 2010

PELIK TAPI BENAR



Add Image


PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

kita terasa RM 10 adalah nilai yang besar apabila kita bawa ke masjid tetapi bila bawa ke pusat membeli-belah kita terasa sangat kecil nilainya.

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

kita rasa sangat lama apabila beribadat yang hanya beberapa minit tetapi terasa sangat pantas masa berlalu semasa bermain bola walaupun masa telah berlalu tiga jam atas padang.

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita sangat bersungguh-sungguh dan bersusah payah untuk menghabis satu juzuk al-Quran tetapi dengan lebih mudah kita boleh habiskan antara 200 hingga 300 halaman novel tanpa bersusah payah.

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita menerima dan membenarkan apa yang ada di dalam surat khabar tetapi kita sering tertanya apa yang diperkatakan di dalam al-Quran.

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

kita boleh menerima dan mengikuti setiap perkembangan semasa dalam kehidupan kita tetapi kita jarang-jarang kita menampakkan sunnah nabi kita Muhammad SAW.

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita tidak mampu untuk berfikir dalam apa-apa ketika minta doa tetapi kita tidak berhadapan dengan kesusahan apabila berfikir pada mana-mana perkataan ketika bercakap dengan kawan???

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita rasa terlalu lama menghabiskan masa dua jam di masjid tetapi terasa singkat apabila duduk menonton wayang???

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita berebut untuk duduk di hadapan orang ramai dalam mana-mana permainan atau perhimpunan tetapi berebut untuk duduk di tempat paling belakang dalam masjid.???

PELIKNYAAAAAAAAAAAA………

Kita memerlukan masa yang panjang untuk bersusah payah menghafal satu atau dua al-Quran tetapi dalam masa yang singkat kita boleh hafal lagu-lagu.

Hari ini kita bekerja tanpa dihisab
Esok kita dihisab tanpa bekerja
Oleh itu perbanyakkanlah amalan hari ini untuk dihisab pada hari esok.

sumber
http://neakchamp.blogspot.com/
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails