header

Blog ini akan menampilkan kisah-kisah taubat yang diterima dari pembaca-pembaca melalui email, pengalaman penulis, dan lain-lain. Apa yang diceritakan adalah benar, cuma nama dan tempat dirahasiakan. Jika pembaca lain memiliki kisah-kisah taubat yang menarik, bisa dibagi bersama dengan pembaca lain untuk dijadikan panduan hidup.

Friday, October 1, 2010

Bila Hati di sakiti



Bila hati di sakiti, terasa bagai hati disiat2. Aku wanita yg lemah. Tak terdaya melawan perasaanku sendiri. Aku cuba tahan hati agar jangan menangis. Semakinku tahan, terasa semakin sakit jiwa ini menanggung derita... Bila rasa cinta dikhianati, dunia ini bagai menghempap kepalaku. Bagaimana harus ku hadapi? Kemana harus ku pergi? Perlukah ku lepaskan dia pergi? Kerana dia menyayangi saudaraku sendiri......

Hati disakiti
Farisha Ahmad

4 comments:

  1. Emm .. banyak-banyak bersabar k. Kita sebagai insan yang lemah .. sentiasa diuji olehNya yang Maha Esa. So, berbanyakkan lah bersabar dan berdoa .. mudah-mudahan apa yang terjadi sekarang akan dapat diselesaikan dengan cara yang baik.
    ~anastasyea~

    ReplyDelete
  2. bila terlalu lama berada di ats, pasti sesekali Allah bg kita duduk dibawah..hanya hati y sakit bisa tahu bagaimana mahu jadi kuat!

    ReplyDelete
  3. kehidupan ibarat roda, sekejap diats sekejap dibawah..bersabarlah dgn segala y terjadi. sungguh, pertolongan Allah itu beserta org2 y sabar.. inshaAllah, ujian Allah itu tanda kasih sayangnya..cara Allah mendidik kita, keep positive thinking..Allah mengikut persangkaan hambanya, dats the way mcm mane Allah tarik kita balik dari segala kemaksiatan..coz Allah luv u..nak masukkn kita kedalm jannahNYA..sbb syurga itu manis..SABAR, coz sabar itu bahgia andai dihayati dgn mata hati.. ^_~ inshaAllah..
    selalulah pujuk diri sendiri dgn ayat2NYA andai kesedihan dtg..SABAR la..sabar tu indah..

    ReplyDelete
  4. kepada farisha, semoga komen2 teman boleh menguatkan semangat saudari. carilah jalan terbaik.... baik sangka lah pada Allah. Setiap kejadian pasti punya hikmahnya...

    ReplyDelete

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails